Прочетен: 8479 Коментари: 58 Гласове:
Последна промяна: 12.02.2008 17:23
Искам да си призная нещо. Аз съм отвратителен клиент. Искам като седна някъде с приятели, сервитьорката да не е намръщена и да не си изкарва лошото настроение върху мен. Да не ми се налага да я чакам до следващата Коледа. Също така, ако е възможно, да не ми обърка поръчката. Освен това, като клиент, държа като отида в магазин, продавач-консултантите да ми обърнат поне малко внимание, за да мога да си купя това, което ми трябва. С две думи – ужасна съм.
Вчера ми се наложи да отида до Офис 1, за да се снабдя с малко цветна хартия. Нищо особено. Близо до нас има техен магазин и реших да се отбия оттам на път към дома. Мисията изглеждаше повече от елементарна. Но дали?
Влезнах си най-културно в магазина и започнах да се щурам в опит да открия нужните ми цветни листчета. Съвсем скоро осъзнах, че няма да се справя сама и се заоглеждах за малко помощ. Кратката инспекция показа двама младежи, облечени в униформени тениски. Единият се беше заел с нелеката задача да ламинира две страници от вестник, така че насочих вниманието си към другия. Той, като истински професионалист, се бе заприказвал със свой приятел и разглеждаха съсредоточено един фотоапарат.
След няколко мои опита да привлека вниманието му, най-накрая реши да ми отдели няколко секунди от ценното си време, като ме попита дали може да ми помогне с нещо. А, не се притеснявайте, аз просто обичам да си се мотам из магазините за канцеларски материали, нетърсеща и неискаща нищо. Казах му какво търся и младежът посочи с ръка къде мога да го намеря. Мерсиии. Оказа се, че въпросната хартия се намира точно зад щанда, на който другият младеж продължаваше с опитите си за ламиниране.
Самите цветни листове беха на около метър-два от мен. Услужливият продавач реши, че е изпълнил дълга си и продължи важния си оглед на фотоапарта. За мое най-огромно щастие, все още се радвам на отлично зрение. Насочих орловия си поглед към рафтчетата пред мен и след малко вече си бях набелязала два цвята, които можеха да ми свършат работа. Остана ми само да намеря кой да ми ги даде, че да ги видя и отблизо. Което се оказа не чак толкова лесна задача.
След още малко усилия по привличане на вниманието, най-накрая се сдобих с желаните мостри. Един поглед ми бе напълно достатъчен за достигане до окончателното ми решение. Но... продавачът се оказа доста пъргав. Вече бе успял да се оттегли за пореден път при фотоапарата и другарчето си. Ох. Явно бях попаднала на ден, в който човекът е решил да бойкотира работата и да го дава малко по-лежерно. Или просто е решил да се види с приятел? А това, че е на работа, се оказава просто една маловажна подробност.
За следващите минути успях подробно да разуча структурата на листовете, нюансите им под различен ъгъл на светлината и технологията на ламиниране. Да. Другият юнак още се бореше с двете страници от вестник.
Точно когато си мислех, че чакането е част от фирмената политика на Офис 1, Той благоволи най-накрая да ме удостои с присъствието си. Почувствах се почти специална. Възползвайки се от неочакваната благодат, дори успях да му кажа колко листа искам, преди да зачезне отново. И това не е всичко! Успях и да платя!
Като излизах от магазинчето си мислех, че наистина съм специална. Как иначе бих мога да си обясня факта, че нещо, което по принцип би ми отнело не повече от пет минути, се проточи около петнадесет. При положение, че бяхме само аз, дамата, която ламинираше и една друга, която си купи три маркера. Представям си, ако имаше повечко народ какво щеше да се случи. Но открих и нещо положително в цялата ситуация – успях да се постопля малко, преди отново да поема към дома J.
Не говори с тях..:)
може ли такова отношение, бе другари от офис 1?
другарко, земи другия път една мазна баничка и докато си похапваш на топло в магазина, мое да си разгледаш всички видове хартийки :))
така че вариантът ми беше или чакам до последно, или оставам без хартия
Па са те и стоплили хората!
12.02.2008 11:42
гърч до дупка, само така!
но поне на мен ми олекна като се размрънках:)
на какви съсели и скумрии съм попадала, не е истина :))
поздрави:
но пък си имам блог, в който мога да си рева на воля:)
поздрави
с безобразни простаци и простачки, не знам как ги избират такива добитъци, които явно нямат данни да общуват с хора.
Но в интерес на истината има и много готини, културни, възпитани, ненатрапчиви професионалисти от обслужващият персонал, и си имам приказка с тях. И разбира се, имам си любими магазини, не само заради стоката, ами и заради якият персонал, който винаги ще те посрещне с усмивка, и можеш да обмениш два-три лафа;)
аз не казвам, че няма и читави екземпляри, но май в офис 1 са се събрали само 'най-талантливите', щото така като гледам май не съм единствената, дето се оплаква от тях
определено си има места, с пословично лошо обслужване :)
п.п. има наблизо до нас един офис1, хартията и без това ми е на привършване...като отида да си купя тези дни, ще споделя впечатления, ако не забравя;:)
вио - браво, мисля, че съвсем спокойно може да се кандидатираш за клиент на годината:)))
сладурани - мен са ме учили, че личните продажби са едно от най-силните оръжия в бизнеса, но явно в офис 1 не са на това мнение:)
поздрави
само не пробвай офис 95, че много се сбъгясва ;)
така става, като се опитвам да се правя на умна...
аз съм на системата мак(с)фън щото съм пън:)
Боже опази Офис уан, ако ми се наложи да загубя петнайсет минути за няколко цветни листчета :))
има още какво да се желае, но обикновено гледам да си отстоявам правата на клиент:)
а в офис уан мисля вече да ходя само при крайна необходимост:)
а аз понякога ги съжалявам, честно казано; матрицата, която подобен тип фирми им слага върху работната култура е ужасяваща, думи нямам;
а едно малко доуточнение - не мисля, че това тяхното има нещо общо с работна култура. за да има такава е необходимо и да се върши някаква работа. а когато продавачът е по-заинтересован от тава да си говори с приятел, а не да обърне внимание на клиентите... за какво изобщо говорим
12.02.2008 15:53
12.02.2008 16:47
От няколко години съм им клиентка и се налага
все да споря нещо с тях ,като се започне поръчката на секции за кантората ,та се стигне до формата на бюрото /което ми излезе златно /.
След големи спорове успях да си поръчам едно бюро ,което после стана едва ли не хит в магазина а после къде къде по интересни бюра се появиха.Обаче винаги ,когато приемаха от немай къде поръчката ми или чаках да ми дойде реда за поредните визитки се чувствах толкова СПЕЦИАЛНА ,колкото и Вие.
но пък мога да се възползвам от магазинчето за една друга идея:)
12.02.2008 22:31
и да, исках 'мостри', защото от два метра разстояние не съм съвсем убедена, че това, което виждам е това, което ми трябва
и гаранция поисках, и днк анализ на продавача и снимка на последната му приятелка, за момент се изкуших да му взема и телефона, ма какво щеше да прави после човека без телефон, та се отказах
13.02.2008 00:43
( Това съм аз - анонимен 51 )
обикновено като влезна в магазин, последното нещо, което правя, е да търся униформени служители, за всичко, което ми трябва питам клиентите (тук се предполага, че трябва да има ирония, но може би не ми се получава съвсем)
то в поста си пише, че се обърнах към униформен служител, ама то кой да чете...
Крайно време е да искаме срещу парите си да получаваме качествени стоки и компетентно обслужване.