Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.03.2008 15:27 - Спомени
Автор: veras Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3997 Коментари: 21 Гласове:
0

Последна промяна: 07.03.2008 15:37

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Искаше ми се да седна и да напиша нещо за днешния ден. Да облека в думи всичко онова, което ми се върти в главата. Захващах поста поне пет-шест пъти. След първите няколко изречения започваше да ми звучи все по-кухо и все по-неистинско. След което веднага следваше изтриване. И все не се получаваше.

Ето сега, отново избягвам темата. За последните години съм се превърнала в истински талант, когато става дума за бягство от нещо. Дали ще е от някой въпрос, който не ми харесва или ще е от нещо, което ми се случва (при това не винаги бягам само от лошите неща в живота си). Наречете го защитен механизъм. Или страх. Или и двете. При всички положения ще сте прави. Превърнала съм го в навик.

Лошото при бягствата е, че от бързане да се отдалечиш, преставаш да обръщаш внимание на нещата, които наистина се случват около теб. И ако не се усетиш навреме, има сериозна опасност да се превърнеш в Самотния бегач на дълги разстояния. И колкото и да се опитваш да убедиш околните, и най-вече себе си, че самотата е твой личен избор, всички, и най-вече ти, знаят, че това не е така.

Пак се отплеснах. Думата ми беше за спомените. Защото именно те са онзи елемент, който в най-голяма степен ни определя като личности. Неслучайно в сапунките, когато искат да вкарат малко драматизъм, изтриват паметта на някой от главните герои. Малко отклонение: Като бях по-малка, много пъти съм се чудила какво ли е усещането да се събудиш някоя сутрин и да осъзнаеш, че не познаваш нищо от заобикалящия те свят. Включително и себе си. Имаше моменти, в които неистово исках това да ми се случи и да не ми се налага да се боря с призраците в мен. Да започна на чисто и да се налага да се съобразявам с ограниченията, наложени ми от мен самата. След това се присещах и за всички онези неща, които не искам да забравя и се отказвах от желанието си за забрава. Край на отклонението.

Човек е съвкупност от всички онези неща, които са минали. Благодарение на тях, успява да си създаде собствено виждане за живота, вселената и всичко останало. Да прецени кое е добро и кое е лошо. И респективно да се ориентира за собственото си място сред целия хаос наоколо.

И затова трябва да помним. Не само нещата, които ни карат да се усмихваме, а и онези, които са ни накарали да плачем. Които са ни направили по-силни, защото не са ни убили. Онези, които са ни сринали до земята, но не са ни пречупили. Нещата, въпреки които сме все още тук.

Та за спомените. И за бягството от тях. Днес спирам за момент да бягам и ги оставям да ме завладеят изцяло. Не е много приятно, но за сметка на това действа почти терапевтично. И пречистващо. От утре отново ще се опитвам да ги набутам в най-прашния кът на съзнанието си и ще се опитвам да се правя, че никога не са се случвали. Но днес ще ги оставя да бъдат част от мен.



Тагове:   спомени,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - другарко,
07.03.2008 15:52
остави ги защото понякога стават много нервни. спомените. особено ако са стояли дълго на тъмно.
цитирай
2. veras - другарю
07.03.2008 15:53
то е само за днес, после пак ги мятам в килера
цитирай
3. анонимен - знаеш,
07.03.2008 16:16
че не можеш да избягаш от тях, както и от ситуациите, които ти напомнят на тях. мисля си, че просто трябва да приемем призраците си като част от себе си и да съжителстваме мирно до момента, в който ще си тръгнат сами. ако дойде такъв въобще. и няма как да избягаш от нещо, което носиш вътре в себе си - където и да отидеш, то ще бъде с теб.
цитирай
4. veras - знам
07.03.2008 16:19
както и знам, че няма да си тръгнат, така че се налага да се науча да живея с тях
цитирай
5. ianchefff - верке,
07.03.2008 16:22
стига си бягала.
КИСС и Металика идват скоро.
Къде си тръгнала да бягаш.
Вижте я, бе, тръгнала да бяга!
Къде се намираш ти, бе, алооо!!!
цитирай
6. veras - алоуууу
07.03.2008 16:28
ианцхеффф, пред компа съм бре!

пък и нали ти казах, че ще пропусна кис...:)
цитирай
7. ianchefff - ооо,
07.03.2008 16:37
я по-спокойно!!
цитирай
8. veras - спокойна съм бре:)
07.03.2008 16:41
не ми са карай, че съм с крехка душевност и ще взема да се съпикясам:)
цитирай
9. maymi - :)))
07.03.2008 16:50
Любим отговор на въпроса "Какво правиш?" е - "Грижа се за спомените си...".
И да ти кажа, май сериозно се отнасям към тази грижа... Спасителна е във всички аспекти - от сегашно настроение до липсата на нужда от катарзиси :))
цитирай
10. ianchefff - ве,
07.03.2008 16:54
не ти се карам, даже напротив, опитвам се да те въведа в ред:)
А какво значи "съпикясам", аз не знам, аз не знам...
А и тия приказки за "крехката душевност" ги приказвай някъде другаде.
Не на мен, ако обичаш;-)
цитирай
11. veras - иан
07.03.2008 16:57
съпикясвам се=нещо като свършвам се, ама не съвсем

що бе, не ми ли е крехка душевността?
цитирай
12. ianchefff - ве,
07.03.2008 17:06
за външостта, да, така е, ама за душевността отде да знам? да не съм гадач, както би се изразил симеон сакскобургготски:)))))))
цитирай
13. veras - иан
07.03.2008 17:08
ми и тя е крехка! душевността де:)
цитирай
14. ianchefff - жер,
07.03.2008 17:14
щом казваш...
Ама не знам дали А ти вервам...
:)
цитирай
15. veras - ми да цитираме отново бившия премиер
07.03.2008 17:15
вервай ми, ианцхеффф, вервай ми ;)
цитирай
16. ianchefff - жер,
07.03.2008 17:19
на куково лято, може ли?
хахахах:)))))))))))
цитирай
17. veras - тцъ
07.03.2008 17:21
не може
цитирай
18. ianchefff - жерас,
07.03.2008 17:23
гледай си работата тогава.
!!!! (да те улесня, четири)
цитирай
19. veras - eeeeee
07.03.2008 17:24
сега вече наистина се разстроих...
цитирай
20. ianchefff - жер,
07.03.2008 17:30
ае сега, не ми се разстройвай.
Остава и да се разхлипаш и ко прайме тогава?
:)
цитирай
21. gantree - :)))
07.03.2008 19:17
МеталиЦаа, МеталиЦа ! \m/
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

Архив