Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.09.2008 14:13 - Откъслечни мисли
Автор: veras Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5016 Коментари: 29 Гласове:
0

Последна промяна: 22.09.2008 20:13

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Преди два дни имах половин час за губене и реших да го прекарам в едно средностатистическо кафенце с пластмасови столчета и още по-пластмасови масички. В непосредствена близост до мен, демек на съседната маса, имаше три представителки на най-ухажваната част от обществото ни в последно време - пенсионерите.

Три баби седяха и като мен пиеха кафенце. Тъй като бях сама, мислех да почета книжка, но в един момент се оказа, че разговорът, който те водят е далеч по-интересен от моето четиво. Едната дама четеше на глас вестник, за да могат двете й другарки да се информират заедно с нея за последните новости в държавата. Не видях кой е точно източникът на информация, но статията, която чух, бе за новото увеличение на пенсиите. И така, от дума на дума, трите дружки се заговориха за собствените си тегоби, свързани с тази сакрална тема. Четящата (струва ми се, че тя бе и лидерът на тази малка, но задружна група) запали поредната цигара, успя да вземе думата и заразказва:

- То и при мен така. Започнах с пенсия от 48 лева. Вие представяте ли си аз как сама карам с 48 лева? За нищо не стигаха. После дойде и Иван Костов. Разказа ни играта на всички. Как се живее така, а? Замълча за кратък момент, колкото да дръпне от цигарата, а и да подсили думите си за иззедника Костов и след това продължи: След като той се махна, пенсията ми расте, расте и ей на, сега вече е 160 лева.

За малко да се задавя с кафето. Тоя Костов ви казвам, голяма гад се оказа. Така като се замисля, май той е виновен и за глобалното затопляне, глада в Сомалия и за Голямата депресия от началото на миналия век.

Вечерта гледахме новините по някоя телевизия. Не помня по коя. Но даваха репортаж за първите пенсионери, които заминават на десетдневна почивка, осигурена от невероятнто, уникално и страхотно работещо Социално министерство. Тук си представете илюминации и тържествена музика, защото не може името на подобно, мислещо за народа министерство, да се спомене току-така. Репортажът бе от Хасково. Едната баба, на видима възраст от около 75 години, се радваше, че най-нарая ще види морето от близо и ще може да се потопи в него. Ох. Дори и на мен ми стана студено. Смръзнах се до мозъка на сравнително младите си кости. А един друг дядо се ядосваше, че пращали тях на почивка. Имало деца, които щели да се зарадват повече на подаръка. Неблагодарник! Не стига, че за малко да изядат министърката с парцалите, заради предложението да се използва част от излишъка за почивка на пенсионери на море. Наложи се да се откаже от излишъка и да спонсорира обещаното с пари от собственото си министерство. А сега и недоволни има. Ама ха!

В същия този новинарски блок, показаха и клипа, който е изготвен по случай 100 годишнината от Независимостта, която празнуваме днес. След като успях да си вдигна ченето, се зачудих да плача ли или да се смея. Кадри на исторически забележителност с давност поне двайсетина години (кадрите, не забележителностите), малки усмихнати деца, на които им липсваха само байрячетата и сериозният и предизвикващ тръпки на вълнение сред представителките на третата възраст глас на министъра на културата Стефан Данаилов. Музикален фон, който намирисва на нафталин и едни малко по-далечни времена. И за цялото това нещо плаща Правителството. Демек ние. Пак ме заболя нещо.

Между другото, разбрахте ли, че Заповедта за уволнение на правителството е подписана от над един милион българи? Сред тях съм и аз. Още в самото начало. Дали на Управляващите ще им направи впечатление бройката?

И преди съвсем да съм забравила: Честит празник!


Тагове:   мисли,   Откъслечни,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. akasha85 - и аз подписах уволнението, ама едва ...
22.09.2008 14:38
и аз подписах уволнението, ама едва ли някой от господата управляващи ще се трогне от този факт.
А за клипа си напълно права. Даже се съмнявам, че е бил подготвен преди 20-тина години, но чак сега го излъчват...и май е по-уместно да се излъчва по БНТ, по ще му отива, отколкото по БТВ-то на културата...Но да не забравяме, че все пак ни управляват червените...а те си обичат славното минало..... Еееех, липсва ни само чичко Живков ...
цитирай
2. veras - мда
22.09.2008 14:39
честит празник...
цитирай
3. ridiculous - Хм...
22.09.2008 14:50
Уволнението и аз го подписах, просто като начин да предупредя. Не очаквам нещо да се промени единствено заради подписа ми. Мисля и да гласувам догодина.
Но ми е едно мрачно на душата...
цитирай
4. sowhat - за пореден път просто си доказваме
22.09.2008 14:58
че подписите ни са нищонезначещи.
цитирай
5. veras - ем
22.09.2008 15:02
не искам да вярвам, че нищо не може да се промени. мисля, че си е постижение, че тази подписка успя да накара повече от един милион бългаги да се позамислят малко повечко. и ако на следващите изори тези един милион българи отидат и да гласуват...
цитирай
6. анонимен - Ами...
22.09.2008 16:03
По-добре се замислете в какви кафенета ходите,защото такива изказвания може да не са на необходимото ниво и изводите да не съвпадат с мнозинството:)))))))))))))
цитирай
7. veras - анонимен
22.09.2008 16:18
кафето беше на една китна автогара извън София. Проблем?
цитирай
8. haralanov - Хм...
22.09.2008 16:58
На това правителство хич не му дреме.За нищо.Само защото си прави сметките да кара втори мандат.Като нищо ще успеят.Догодина освен 5 000 пенсионери на море,предизборно може да закара 10 000 пак пенсионера я до Гърция,я на Балатонското езеро.Там където мен и вас ме отвращава,другаде всява радост и усмивки.А и нещо друго.Това правителство има негласната подкрепа на Русия.Енергийно сме толкова зависими от тях,че ТЕ ще искат само правителство угодни на Кремъл.С този наш народ-европийци не се става...Поздрави!
цитирай
9. nadence - Жалко, че съм непълнолетна и не мога ...
22.09.2008 19:18
Жалко, че съм непълнолетна и не мога да се подпиша, когато ходя из София и виждам подписващите се ме хваща яд, че ми липсват няколко годинки. А после хората ме питат: "Защо не искаш да живееш в България?" "Е, то за искане ли е вече?, Мога ли тука да живея нормално?"

И все пак честит празник. И поздрави. :)
цитирай
10. анонимен - Рени
22.09.2008 21:59
Аз не съм подписала уво-то на правителството само, защото не съм се докопала доподписката.Бройте и мен, моля ви.
Аз живея в Пловдив в един квартал на бивши военни. Всички дядовци( и бабите им) са силно тъмно червени.По избори друга партия освен БСП тук плакати не лепи. Плювам на всяко минаване покрай тях. След негативния доклад на ЕК за България рано- рано бързам за работа и минавам покрай една групичка чакаща мляко(от това дето го продават на тротоара).Слушам следните слова- Те, Костов и Атака- те ходили да клеветят правителството на ЕК. БЕЗ КОМЕНТАР
цитирай
11. анонимен - ...
22.09.2008 22:38
http://www.youtube.com/watch?v=qBUBT8LII1A
цитирай
12. nadence - Ама честно ви казвам, според мен ...
22.09.2008 22:55
Ама честно ви казвам, според мен трябва да въвведат закон, забраняващ на хората над 55 да гласуват.... няма друг начин да се избавиме...
цитирай
13. veras - има
22.09.2008 22:58
да гласуват и хората под 55 години
цитирай
14. nadence - Младите не виждат смисъл да се гл...
22.09.2008 23:01
Младите не виждат смисъл да се гласува... а и като гледам връстниците си се плаша, когато станем на по 18 ще бъдем ли способни да направим правилния избор?!
цитирай
15. анонимен - Toni
23.09.2008 02:56
Nadence,shto ne si gledash urocite mi se vresh tam deto niamash ama nikakva rabota. Aman ot nedonoscheta deto sa na vsiaka mandja merudia. Inache pravopisa ti e tragedia ,no pod vseki post si se uvekovechila s komentar.
цитирай
16. анонимен - Мимс
23.09.2008 10:22
Абе да си го кажем честно - че настоящото правителство не е китка за мирисане - вярно! Ама да го сравнявате с това на бачи Ваньо Костов - ъбсурдно!
Ще ме извиняват неговите привърженици, ама той и правителството му са едно голямо петно в съвременната ни политическа история и то от онези дето и с Вениш не се изпират...
Относно подписката за уволнение - звучи ми толкова несериозно, че дори не ми се коментира. Какво сега - няколко вота на недоверие и като не минаха дайте да се изчекваме. Лошо няма да се првери настоящото настроение на нацията относно политическите вълнения - ама чак пък "Заповед за уволнение" ?!!!!!
Като искат да сформират правителство нека се понапънат малко десните и да се обединят до някаква степен - при предните избори с колко партийки изскочиха ? Ако бяха заедно можеха и мандат за правителство да вземат, ама на... да се ядем му е майката......
цитирай
17. veras - Мимс
23.09.2008 11:00
Както вече споменах, Костов е виновен за абсолютно всичко черно под това небе. Мисля дори, че има пръст в Инквизицията и измирането на динозаврите.
цитирай
18. анонимен - Мимс
23.09.2008 12:12
Не се бях замисляла, но като повдигна въпроса... :))
цитирай
19. анонимен - Оо, няма начин да не ги впечатли т...
23.09.2008 14:44
Оо, няма начин да не ги впечатли такава бройка:))
От друга страна, достатъчно е да се събере подкрепата на хората от София, Варна и Пловдив, съставляващи основната активна маса в страната..Не че все още не ме гризе съмнението, какво направиха с онези над 500 000 подписа в подкрепа на малките блокове..но нейсе беше кауза пердута.
Те и без друго умират от страх като чуят за референдуми, а това би било една сериозна заявка.
цитирай
20. veras - анонимен 19
23.09.2008 15:00
сега остава да накареме подписалите се да отидат и да гласуват и грешка няма да имаме :)
цитирай
21. veras - такааа
23.09.2008 19:09
Изтривам последните два коментара: първият обижда, а вторият след като изтрия първия, няма смисъл от него

Предупреждение: Спазвайте добрия тон на общуване. Това не е детска градина и аргументи от типа 'пикло такава' нямат място тук. Всеки, който не се съобрази с това, ще бъде изтриван.
цитирай
22. анонимен - mi tvoia si e stranicata
24.09.2008 03:44
Ne znam kakvo si iztrila ,no naistina niakoi maloletni go obrushtat na detska gradina ,a miasoto im suvsem ne e tuka. Naprimer tova deto se imenuva "Nadence" - ako za nego stava vupros.To za tova ima termin narechen pulnoletie. Predpolaga se che poumnavash sled pulnoletieto i togava mozesh da izraziavash seriozno mnenie. Drugoto e za detskite forumi...
Tova che "piklo takava "niama miasto tuk da rechem che e dobre,no tova che vuprosnoto dete si pozvoliava da izkazva mnenie diskriminirashto horata nad 55 godini zashto mislish che ima miasto ? Zashtoto e dete li ? Mi ako e taka -vsiaka zaba triabva da si znae gjola,inache e drazneshto.
цитирай
23. veras - дали
24.09.2008 08:47
е възможно да се води спор без да се намесват лични нападки?
цитирай
24. анонимен - Cris
25.09.2008 01:57
E,Veras ...ae stiga be -ti puk kakuv vupros napravi ot nishto,chak komentari triesh...
цитирай
25. veras - Cris
25.09.2008 09:02
Ти прочете ли изтрития коментар, че да се възмущаваш толкова искрено от моето нагло модериране?
цитирай
26. анонимен - Cris
26.09.2008 01:19
Mi Veras ,mislia che prochetoh komentara ,koito kazvashe che "Nadenceto "e pikla. Nishto ne pomnia ot nego,koeto spored men shte reche che ne e neshto koi znae kakvo . Ti puk za tova "pikla "li se vuzmushtavash tolkova. Drugia komentar koito si iztrila ne sum go chel.
Neka ti kaza niakolko neshta ,zashtoto vinagi sum te chel,makar i da ne sum pisal komentari. Purvo malkata se iziaviava dosta i povedenieto i ne pasva v seriozen forum. Samo za ideiata reshih da otvoria neinata stranica i se vtreshtih ot kartinkata ,koiato si e slozila-probvai i ti ako iskash.Vtoro nikoga ne sum kazal ,che "moderirash naglo" i treto poneze s poslednoto preinachavash dumite mi az niama da te cheta taka redovno kakto do sega. Ne che tova triabva da te natuzi ili da ti puka ,prosto ne obicham hora /oshte po-malko zeni/koito praviat ot mihata slon.
цитирай
27. veras - Cris
26.09.2008 09:01
Благодаря ти за това, че ме четеш. Може да се престрашаваш да коментираш и по-често :)

Колкото за кометарите - не съм следила историята на коментиране на Наденцето. Не ми е и необходимо. Малка е и може би затова изказванията й не са съвсем на място. Но не мога да си позволя някой да напада друг коментиращ в моя блог при това с лични нападки. Да, 'пикла' не е псувня или ругатня, но не е и смислен аргумент. Ако спорът се води без подобни класификации - ок. Но тък като случаят не е такъв - трия. Нещо, което по принцип избягвам да правя.

Обяснявам се толкова обширно като ученичка не за друго, а за да не се повтаря и друг път същата история.

Иначе, всеки който има мнение е добре дошъл да коментира. Стига да няма обиди.

Поздрави и приятен ден.
Вера
цитирай
28. veras - наденце
27.09.2008 19:14
Айде стига сте се джафкали!

Не съм възпитателка в детска градина и цялата история ми е вече порадъчно досадна.
цитирай
29. nadence - prava si Vera, izvinqvai, naistina ...
27.09.2008 19:39
prava si Vera, izvinqvai, naistina spiram i za tova si iztrih komentara.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

Архив